Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Employer branding, rekryteringsteam och kompetensutveckling – så ska SR attrahera talang

Publicerad: 16 september 2022, 05:53

Till vänster: Sveriges Radios monter på Järvaveckan. Kowsar Aden och Hanan Karrouk spelar in en podd. Till höger: Carolina Wikström, chef HR- och ekonomienheten på Sveriges Radio.

Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio + Mattias Ahlm, Sveriges Radio

Arbetet för att öka Sveriges Radios attraktivitet som arbetsgivare utgår från tre ben. HR-direktören Carolina Wikström berättar om vilka – och vad satsningarna har gett.


Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorTema: Talangjakten 2022Sveriges RadioToppnyheter förmiddag

På Sveriges Radio arbetas det brett över flera instanser för att attrahera nya och behålla befintliga medarbetare. För även här är bilden att det har blivit svårare att rekrytera –

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev