Få hela storyn
Starta din prenumeration
Radio/podd
Publicerad: 18 September 2020, 10:04
Acast teamar ihop sig med Amazon Music.
Foto: Gettyimages + Acast
Det globala podcastbolaget Acast låter sina kreatörer tillgängliggöra sina poddar på Amazon Music.
Ämnen i artikeln:
AcastMed start i veckan låter poddaktören Acast distribuera sitt innehåll till Amazon Music-användare. Samarbetet liknar det Acast sedan tidigare har med plattformarna Spotify och sydasiatiska Jiosaavn.
LÄS OCKSÅ: Acast ska locka poddnybörjare
Beslutet om huruvida en podd ska tillgängliggöras hos Amazon fattas av kreatören. Totalt har Acast i dag 10.000 poddar i sitt stall. Partnerskapet med Amazon, som enligt Acast har 55 miljoner kunder, innebär att dessa finns nu finns på Amazon, Audible och Alexa.
LÄS OCKSÅ: SAB ska visa på ljudets styrkor
Efter flera års tissel och tassel stod det i somras klart att e-handelsjätten Amazon i höst planerar att ge sig in på den svenska marknaden.
Ämnen i artikeln:
Acast