Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

Acast slopar betalmodellen – Podme växer medan Spotify satsar på räckvidd

Publicerad: 10 Oktober 2019, 08:23

Joakim Francke, Mediacom, Johan Strömberg, Podme, Johan Seidefors, Spotify och Josephine Forssjö, Acast.

Poddlyssnandet fortsätter att öka. Men nu lägger Acast ned sin premiumtjäst Acast Plus. Konkurrenten Podme, vars hela affärsidé bygger på att ta betalt av poddlyssnarna, ser däremot tillväxt i antalet prenumeranter. Läs mer om: ✓Acasts förklaring till varför man lägger ned Acast Plus. ✓Spotifys satsning på räckvidd. ✓Hur Podme lyckas locka betalande lyssnare. ✓Dagsfärska siffror över poddlyssnandet. ✓Experten om betalmodellernas framtid.


Ämnen i artikeln:

MediacomSpotifyDagens Media InsiktPodmeAcast

Få bolag har valt att försöka sig på att ta betalt av lyssnarna för att ta del av poddinnehåll. Acast Plus och Podme är de svenska undantagen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev