Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Acast slopar betalmodellen – Podme växer medan Spotify satsar på räckvidd

Publicerad: 10 Oktober 2019, 08:23

Joakim Francke, Mediacom, Johan Strömberg, Podme, Johan Seidefors, Spotify och Josephine Forssjö, Acast.

Poddlyssnandet fortsätter att öka. Men nu lägger Acast ned sin premiumtjäst Acast Plus. Konkurrenten Podme, vars hela affärsidé bygger på att ta betalt av poddlyssnarna, ser däremot tillväxt i antalet prenumeranter. Läs mer om: ✓Acasts förklaring till varför man lägger ned Acast Plus. ✓Spotifys satsning på räckvidd. ✓Hur Podme lyckas locka betalande lyssnare. ✓Dagsfärska siffror över poddlyssnandet. ✓Experten om betalmodellernas framtid.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktSpotifyPodmeAcastMediacom

Få bolag har valt att försöka sig på att ta betalt av lyssnarna för att ta del av poddinnehåll. Acast Plus och Podme är de svenska undantagen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.