lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Acast släpper automatisk annonsplattform

Publicerad: 26 februari 2020, 08:18

Johanna Turner, försäljningsdirektör på Acast, som lanserar nya annonserbjudandet Acast Marketplace. Foto: Acast

Acast lanserar nya annonserbjudandet Acast Marketplace – en global plattform som automatiskt ger tillgång till poddar.

Ämnen i artikeln:

Acast

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Genom Acast Marketplace får annonsörer tillgång till tre produkter; annonser, sponsorskap och branded content.

Redan 2014 släppte Acast sin dynamiska annonsteknik för poddar, som idag används på över 13 marknader. Enligt ett pressmeddelande från Acast ökade Acasts annonsörer sina investeringar på plattformen med 90 procent under förra året, vilket motsvarar 380 miljoner kronor. Samtidigt ökade antalet annonsörer med 65 procent och Acast jobbar idag med 1500 varumärken globalt.

– Lanseringen av Acast Marketplace är ett betydande steg för oss då vi sammanför allt vi kan erbjuda annonsörer under ett och samma tak, och sätter standarden för resten av branschen, säger Johanna Turner, försäljningsdirektör på Acast, i pressmeddelandet.

– Vi har spenderat de senaste fem åren med att förstå och utbilda marknaden kring hur podcastannonsering fungerar – bland annat genom att påvisa hur bra ljudannonsering ska låta gentemot kreatörer och varumärken, samt förstå vad lyssnaren är mest mottaglig för. Inget annat podcastbolag erbjuder samma räckvidd, global skalbarhet eller nivå av erfarenhet, på alla världens plattformar och appar, som vi gör. 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev