Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Acast släpper annonsprodukt för storytelling

Publicerad: 28 april 2021, 06:24

Acast kompletterar sitt erbjudande för annonsörer med ett nytt koncept.

Foto: Getty Images

Acast lanserar en ny storytelling-nischad annonsprodukt som ska ge annonsörer mer utrymme i ett poddsamarbete.


Ämnen i artikeln:

Acast

Den nya annonsprodukten har fått namnet Sponsored Stories. Produkten uppges, enligt ett pressmeddelande, ta de ”traditionella sponsorskapen, redaktionella samarbeten med poddare, till ytterligare en nivå och ger annonsörer möjlighet till mer utrymme i ett poddsamarbete”.

En sponsrad ”story” kan vara allt från 4 till 90 sekunder lång, framgår det. 

”Fokus ligger på storytelling: en poddvärd kan till exempel intervjua någon utanför podden, spela in utanför den normala studiomiljön eller inkludera ljud eller musik som för berättelsen framåt”, skriver bolaget i pressmeddelandet. 

Ett varumärke som testat konceptet är Skincity, en hudvårdsklinik online. Bolaget har gjort en kampanj tillsammans med podden ”Mellan himmel och jord” med podd- och Youtube-trion så kallas JLC. 

”Efter att JLC  först pratat med sina lyssnare kring hur de skulle bättre ta hand om sin hud, bjöd de in en av Skincitys hudvårdsexperter till studion för att besvara deras kvarstående frågor”, skriver Acast.

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Acast

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.