Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Acast ger bort sponsorutrymme i krisen

Publicerad: 8 Maj 2020, 06:46

Podden ”Mellan himmel och jord”, som görs av Acast, ska lyfta fram en svensk annonsör som behöver en extra push i sin marknadsföring.

Podcastbolaget Acast tävlar ut två veckors sponsorskap till en svensk annonsör som drabbats hårt av coronakrisen.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetAcast

Det utrymme som en krisande annonsör kan vinna genom att skicka in en motivering finns i humorpodden JLC ”Mellan himmel och jord”, som trion Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Dèman står bakom. Enligt Acast motsvarar två veckors sponsorskap i podden omkring 1 miljon lyssningar vilket i vanliga fall kostar 150.000 kronor.

Tävlingen som går under namnet Acast Audio Pitch ska, enligt ett pressmeddelande, gynna ett företag eller organisation som ”påverkats av krisen hårt eller vars arbete just nu behöver synliggöras mer än någonsin”. Även medie- och kommunikationsbyråer kan välja att tävla å sina kunders vägnar.

– Om vi kan använda vår podcast för att hjälpa ett företag eller organisation som just nu behöver det, så är det ett självklart val för oss. Att låta våra röster bära det budskap som är viktigt för just dem och berätta om det för alla våra lyssnare är det minsta vi kan göra under dessa tider när många går på knäna, säger Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Dèman.

Tävlingen pågår till och med den 1 juni 2020.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

coronavirusetAcast

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.