Få hela storyn
Starta din prenumeration
Radio/podd
Lyssnandet på de fem största podcastplattformarna har i år ökat med närmare 12 procent. Därmed har den kraftiga tillväxten bromsat in.
✓Acast knappar in på Sveriges Radio
✓Kraftig tillväxt för podden som annonskanal
✓Podcast en del av influenceraffären hos Aller Media
Radio/podd
Poddaktörerna Naudio och Third Ear Studio har nyligen anslutit sig till det medieetiska systemet för att göra det möjlighet för personer att få publiceringar prövade av MO och Mediernas Etiknämnd. ”Vi vill skapa en mer professionaliserad bransch”, säger Martin Johnson, vd och ansvarig utgivare på Third Ear Studio.
Radio/podd
2021 var året när Spotify fick två intäktsben: prenumerationer och reklam. En viktig förklaring är satsningen på podcast. Norden-vd:n Jenny Hermanson och försäljningschefen Gabriel Aksan om: ✓Intäktsmodellerna framåt ✓Poddstrategin ✓Tillväxtplanerna ✓Joe Rogan-kontroversen.
Radio/podd
Hösten 2017 lämnade Lotta Bromé Sveriges Radio efter anklagelser om maktmissbruk och trakasserier. I samband med att hon snart är tillbaka i etern berättar hon om sin syn på anklagelserna för Aftonbladet: ”Jag vet vad jag har gjort och inte gjort”.
Radio/podd
Vad har varumärken att vinna på att investera i ljud? Vilka utmaningar finns med ljudmediet? Under premiären av ”Audio Talks” ägnar vi en hel timme åt att att prata om effekten av ljud. Här kan du se onlineshowen:
Dagspress
En av talarna på morgondagens manifestation mot kriget i Ukraina, som hålls utanför ryska ambassaden i Stockholm, är SJF:s ordförande Ulrika Hyllert: ”Det är viktigt att ryska statens representanter i Sverige hela tiden påminns om vårt stöd till Ukraina”.