Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Verum kommunicerar smak i radio

Publicerad: 14 September 2015, 11:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Norrmejerier marknadsför Verums ekologiska sortiment i radio.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Bakom kampanjen står Saatchi & Saatchi och producenten Sara Haag. Totalt ska fyra olika radiospotar locka lyssnarna till Verums ekologiska sortiment.

Bland annat får lyssnarna höra en djup röst berätta om att gå vilse i en ”trollskog med mjuk mossa och kvistar som knastrar under stövlarna”.

– Det enklaste skulle ju så klart vara att visa något visuellt. Men varför inte försöka sig på att beröra genom hörseln. Det brukar ju sägas att du äter både med ögon och mun. 

Och nu då också genom dina öron, säger Jonas Frank, ad på Saatchi & Saatchi, i ett pressmeddelande. 

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Norrmejerier – Petra Anderson Stening

 

Reklambyrå: Saatchi & Saatchi

Art Director: Jonas Frank

Copywriter: Amalia Pitsiava

Community Manager: Nina Lee

Creative Director: Gustav Egerstedt

Projektledare: Elin Johansson

Produktionsledare: Marie Nodbrink

Original/Final Art : Louise Erdman-Sundh, Maria Wester

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.