Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Radio/podd

Utbildningsradion väljer McCann

UPPDATERAD. Det blir McCann som ska sköta UR:s kommunikationstjänster. Det står klart när bolagets upphandling nu är klar.


Publicerad 2013-08-19 11:45

Ämnen i artikeln:

McCann

Dela artikeln:

Det var i maj som UR inledde sin upphandling av huvudbyrå för kommunikationstjänster.

Nu står det klart att det blir McCann Stockholm som vinner uppdraget, som sträcker sig fram till 2017.

Uppdraget är att ”på ett varumärkesstärkande sätt skapa kännedom om och nyfikenhet på UR:s roll och utbud”.

– Det har har varit en offentlig upphandling som de kom igenom med mest poäng, dessutom har de en kreativitet och ett strategiskt tänk som ligger i linje med vad UR behöver framöver, säger Per Bergkrantz, kommunikationschef på UR, till Dagens Media om valet.

Det första McCann ska hjälpa UR med är en flerårig läs- och skrivsatsning.

– Den bottnar i den litteraturutredning som gjordes förra året som visade att de som inte klarade målen i nian är de som inte lärt sig läsa och skriva i trean och fyran. Vi vill göra stor satsning, med program och webbsatsningar för att alla ska ha rätt att lära sig läsa och skriva. Vår egen kommunikation riktar sig mycket till lärare. Det McCann gör blir ett komplement, de adderar den breda kommunikationen, säger Per Bergkrantz.

Arbetsgrupp McCann Stockholm

Björn Carlberg, copywriter.

Henric Almqvist, Art Director.

Anders Skagerfält, Projektledare.

Kajsa Kurtén, Produktionsledare.

Petra Nilsson, grafisk form/original.

Carl-Johan Schultz, Planner.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.