Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

SR i ny mediebyråupphandling

Sveriges Radio går återigen ut i en mediebyråupphandling.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Mars 2016, 06:42
Uppdaterad: 14 Mars 2016, 07:42

Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Sveriges Radio gick i november förra året ut i två olika upphandlingar för att hitta en mediebyrå till Berwaldhallen och en till SR. Bara ett anbud kom dock in, har Resumé tidigare rapporterat om.

Nu tas upphandlingen om.

Den nya upphandlingen omfattar, enligt upphandlingsunderlaget, följande tjänster; plannertjänst, målgruppers mediekonsumtion, medieplanering, medieköp, uppföljning och omvärldsbevakning.

”Målet med avtalet är att via mediebyråuppdragen vara varumärkesstärkande, nytänkande, väcka uppmärksamhet snarare än att driva försäljning samt vara väl anpassade till SR:s målgrupper, verksamhet och grundförutsättningar”, lyder upphandlingsunderlaget.

Den aktuella upphandlingen gäller dock inte Berwaldhallen, utan enbart SR.

Värdet på avtalet beräknas till 2-3 miljoner kronor per år. SR planerar att skriva ett ettårigt avtal, med möjlig förlängning med ytterligare ett år i taget.

Sista dag för att lämna anbud är 19 april.

Som Dagens Media tidigare berättat upphandlar systerbolaget SVT även en mediebyrå, samt en reklambyrå.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.