Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Scherman leder Petters vd-tävling

Publicerad: 16 December 2010, 12:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Artisten Petter uppmanar näringslivs-vd:ar att skänka pengar till Musikhjälpen. ”Jan Scherman gick in med 20 000 brak i morse”, säger han.


Det hela började som ett skämt. Petter hade precis skrivit på ett kontrakt med Universal och ville ”provocera” bolagets vd Pär Sundin.

– Jag lade ut på Twitter att han hade skänkt pengar till Musikhjälpen. Sedan kom jag på att andra borde göra det, säger Petter Alexis till dagensmedia.se.

Han började, via Twitter, att uppmana chefer att skänka pengar till just Musikhjälpen, som är SVT, SR:s och Radiohjälpens gemensamma insamlingskampanj.

– Det är viktigt att näringslivet engagerar sig. Jag tror dessutom att många vill göra det men kanske inte har tid. Nu har vi dragit igång en hetskampanj.

Just nu har kampanjen, som Petter Alexis kallar ”Step your vd game up”, dragit in mellan 80 000 och 100 000 kronor. En tv-direktör leder ligan.

– Jan Scherman gick in med 20 000 brak imorse. Jag tycker vi har fått in mycket pengar på med tanke på att vi startade igår klockan 12.00.

Petter Alexis försöker nu uppmana pr-byråer att hoppa på tävlingen.

– De sitter på massa stora konton och deras kunder borde vilja vara med i detta. Det är ju bra för deras varumärke.

Än så länge är det för få kvinnor som skänkt pengar, säger han.

– Jag vet inte varför det är så. Mitt mål är att få med Annika Falkengren, säger Petter Alexis.

I spalten till höger kan du se vilka som skänkt pengar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.