Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

SBS Radio tappar säljchef

Publicerad: 2 juni 2009, 04:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

SBS Radios nordiska säljdirektör Linda Palmgren lämnade SBS Radio tidigare i våras. Behovet av en nordisk säljavdelning var mindre än väntat.


Linda Palmgren blev nordisk försäljningsdirektör på SBS Radio för tre år sedan. Då startade bolaget en nordisk säljavdelning med syfte att samordna den nordiska försäljningen för stora annonsörer. Vid årsskiftet beslutade SBS Radio att avveckla avdelningen. Annonsörernas behov av nordisk samordning var inte lika stor som förväntat.

- Avvecklingen beror dels på att vi hade genomfört mycket av det som var tänkt, och dels på mognaden hos annonsörerna att jobba nordiskt inte var inte så stor som vi trodde. De flesta valde att dela upp affären mellan de respektive länderna, säger Staffan Rosell, om beslutet.

När avdelningen avvecklades försvann Linda Palmgrens tjänst.

- Vi var inte helt färdiga men hade lyckats bygga upp mycket av det vi hade som mål, säger Linda Palmgren.

Efter ett par olika projekt lämnade hon SBS Radio i mars efter tio år i företaget. Hon började som managementkonsult i egen regi och jobbar idag med "corporate partnership" på Warner Music.

- Jag jobbar med att omvandla Warner Music från från skivbolag till musikbolag. Det blir viktigare för bolagen att utnyttja accessen till musiken och artisterna, och att skapa 360-graderslösningar kring sina artister, säger Linda Palmgren.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.