Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Säljchefen lämnar MTG efter 13 år

Publicerad: 10 September 2015, 09:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

UPPDATERAD. Försäljningschefen Erik Beckman blir av med jobbet när MTG Radio organiserar om.


Ämnen i artikeln:

MTG Radio

Försäljningsavdelningen på MTG Radio ska organiseras om – det har lett till att försäljningschefen Erik Beckman blivit av med sin tjänst.

– De har valt att göra om organisationen, och då fick jag erbjudande om några andra varianter, och jag kände inte att jag hade 100 procent passion för den rollen jag blev erbjuden, säger han till Dagens Media.

Vad ska du göra nu?

– Nu funderar jag på vad jag ska göra, det känns lite som att flytta hemifrån, jag har varit på MTG i 13 år, säger han och fortsätter:

– Jag har lärt mig mycket och det finns många jag tycker om på MTG, men jag fick en fin avtackning med tårta och te.

Hur ser omorganisationen av säljavdelningen ut?

– Det tycker jag att de som är kvar, och ansvarar för omorganisationen ska svara på.

Martin Backman, försäljningschef på MTG Radio, vill inte gå in på orsakerna bakom.

– Men jag vill understryka det han säger, att vi försökte hitta en annan roll och vi hade gärna sett att han var kvar. Det är inte så att han har fått sparken.

Den nya organisationen innebär att det istället för ett nationellt säljteam i toppen, som Erik Beckman varit chef för, kommer att finnas två säljteam där alla säljdiscipliner ingår.

– Det blir två parallella team där man går horisontellt. Vi testar olika vägar, vår organisation är ständigt levande och vi har jobbat på det här viset på andra marknader. Det har fungerat väl, säger Martin Backman.

Chefer för de nya teamen blir Andreas Lissheim, som i dag är säljchef på MTG Radio, och Filip Nilsson, som rekryteras från teleoperatören Tre. Han har tidigare jobbat som KAM-chef på Metro.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MTG Radio

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.