Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

PODD: "Sluta förstöra min mobilupplevelse"

Damon Razazi ställer Staffan Engström, produktchef på Schibsted, till svars om de stora annonsformaten i mobilen.


Publicerad: 01 Mars 2016, 04:50
Uppdaterad: 29 Februari 2016, 16:29

Ämnen i artikeln:

Digitala Medie-podden

Damon Razazi, som vanligtvis jobbar som digitalstrateg på mediebyrå, nördar ner sig i det digitala medielandskapet i en ny podd som ges ut i samarbete med Dagens Media.

Varje vecka avhandlas ett nytt ämne med en ny gäst som är expert inom sitt område. Denna podd är för dig som är nyfiken på det digitala medielandskapet och som vill få en snabb inblick i olika ämnen som branschen diskuterar.

I detta avsnitt gästas podden av Staffan Engström, Produktchef Mobil på Schibsted, där diskussionen kretsar kring mobilannonser.

Hur ska man som varumärke tänka för att inte störa användaren i mobilen? Och vad har publicisten för ansvar att inte utveckla störande mobilformat?

Vad är den gyllene frekvensen i en mobilkampanj och är placeringen av mobilannonsen nyckeln till framgång i en mobilkampanj?

Hur stor andel av mobilanvändarna använder sig av adblockers i mobilen?

Detta och mycket annat benas ut under en knapp halvtimmes högoktaning mediespaning.

Lyssna och prenumerera på avsnittet via  iTunes här.

Eller lyssna via spelaren nedan:

 

Ämnen i artikeln:

Digitala Medie-podden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.