Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

Paul Ronge och Johan Rönn auktionerar ut mediekurs

Publicerad: 17 December 2015, 07:54
Uppdaterad: 17 December 2015, 08:05

Johan Rönn och Paul Ronge.

Pr-veteranerna Paul Ronge och Johan Rönn auktionerar ut guidning i mediedjungeln.


Ämnen i artikeln:

Musikhjälpen

Auktionerna i årets Musikhjälpen fortsätter. För den som vill få en grundlig genomgång av media och dess logik auktionerar pr-veteranerna Paul Ronge och Johan Rönn ut en halvdag där de guidar auktionsvinnaren, och dennes medarbetare, i mediedjungeln – ur just den specifika organisationens perspektiv.

”Varför Dagens Industri, som bevakar affärer, varje år testar ”den godaste julskinkan”? Hur det kommer sig att Carolas tindrande klänning får större rubriker än en miljon svältande barn i Afrika? Varför aldrig politiker svarar ja eller nej på en fråga? Eller vill du bara veta hur du får 15 000 följare på Twitter?”

Alla dessa typer av frågor ska genomgången ge svar på, och Paul Ronge och Johan Rönn lovar att man kommer att konsumera tidningar och nyheter på ett helt annat sätt efteråt. Kanke kommer man till och med kunna förutse vad tidningarna har på löpsedlarna imorgon.

”Du kommer att få reda på hur du hamnar i tidningen (Johan) och hur du ska göra om du riskerar att hamna där av fel orsak (Paul).”

Paul Ronge och Johan Rönn bjuder på lunch under dagen och pengarna auktionen inbringar går direkt till Musikhjälpen.

I skrivande stund ligger det ledande budet på 5200 kronor med tre dagar kvar av auktionen.

Här kan du buda på medieträningen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Musikhjälpen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev