Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

Paul Ronge och Johan Rönn auktionerar ut mediekurs

Johan Rönn och Paul Ronge.

Pr-veteranerna Paul Ronge och Johan Rönn auktionerar ut guidning i mediedjungeln.


Publicerad 2015-12-17 07:54
Uppdaterad 2015-12-17 08:05

Ämnen i artikeln:

Musikhjälpen

Dela artikeln:

Auktionerna i årets Musikhjälpen fortsätter. För den som vill få en grundlig genomgång av media och dess logik auktionerar pr-veteranerna Paul Ronge och Johan Rönn ut en halvdag där de guidar auktionsvinnaren, och dennes medarbetare, i mediedjungeln – ur just den specifika organisationens perspektiv.

”Varför Dagens Industri, som bevakar affärer, varje år testar ”den godaste julskinkan”? Hur det kommer sig att Carolas tindrande klänning får större rubriker än en miljon svältande barn i Afrika? Varför aldrig politiker svarar ja eller nej på en fråga? Eller vill du bara veta hur du får 15 000 följare på Twitter?”

Alla dessa typer av frågor ska genomgången ge svar på, och Paul Ronge och Johan Rönn lovar att man kommer att konsumera tidningar och nyheter på ett helt annat sätt efteråt. Kanke kommer man till och med kunna förutse vad tidningarna har på löpsedlarna imorgon.

”Du kommer att få reda på hur du hamnar i tidningen (Johan) och hur du ska göra om du riskerar att hamna där av fel orsak (Paul).”

Paul Ronge och Johan Rönn bjuder på lunch under dagen och pengarna auktionen inbringar går direkt till Musikhjälpen.

I skrivande stund ligger det ledande budet på 5200 kronor med tre dagar kvar av auktionen.

Här kan du buda på medieträningen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.