Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

Nu tar native steget in i poddvärlden

Native advertising blir allt vanligare i svensk media. Nu tar native steget in i poddvärlden när Måleributiken ingår i ett samarbete med Manspodden.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Juni 2016, 12:23
Uppdaterad: 03 Juni 2016, 08:49

Ämnen i artikeln:

native advertising

Måleributiken går in som samarbetspartner med en av Sveriges största, fristående podcasts. "Manspodden", som inte produceras eller tillhör någon av de stora mediehusen eller produktionsbolagen, drivs av tidigare radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann.

Samarbetet mellan Måleributiken och "Manspodden" kommer inte bara sträcka sig till ett sponsorskap där företaget nämns. Det handlar om native, det vill säga att Måleributiken kommer att vävas in och bli en naturlig del av innehållet.

– I våra avsnitt får flera olika röster kommer till tals, såväl kända som okända, och våra avsnitt spelas alltid in på olika platser för att skapa en dynamisk miljö och en skön känsla. Denna känsla tar vi med oss i det nativeupplägg vi gör tillsammans med Måleributiken, säger Leif Jitelius, grundare och programledare, på Manspodden i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

native advertising

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.