Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Nu tar native steget in i poddvärlden

Publicerad: 2 Juni 2016, 12:23
Uppdaterad: 3 Juni 2016, 08:49

Native advertising blir allt vanligare i svensk media. Nu tar native steget in i poddvärlden när Måleributiken ingår i ett samarbete med Manspodden.


Ämnen i artikeln:

native advertising

Måleributiken går in som samarbetspartner med en av Sveriges största, fristående podcasts. "Manspodden", som inte produceras eller tillhör någon av de stora mediehusen eller produktionsbolagen, drivs av tidigare radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann.

Samarbetet mellan Måleributiken och "Manspodden" kommer inte bara sträcka sig till ett sponsorskap där företaget nämns. Det handlar om native, det vill säga att Måleributiken kommer att vävas in och bli en naturlig del av innehållet.

– I våra avsnitt får flera olika röster kommer till tals, såväl kända som okända, och våra avsnitt spelas alltid in på olika platser för att skapa en dynamisk miljö och en skön känsla. Denna känsla tar vi med oss i det nativeupplägg vi gör tillsammans med Måleributiken, säger Leif Jitelius, grundare och programledare, på Manspodden i ett pressmeddelande.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

native advertising

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.