Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Karin af Klintberg: "Vi måste få tittarna att öppna munnen"

Publicerad: 21 December 2015, 12:06
Uppdaterad: 21 December 2015, 13:58

KOMMUNIKATIONSPODDEN. Regissören för årets julkalender, Karin af Klintberg, vill pusha gränserna för vad hon är kapabel till, berättar hon i säsongsavslutningen av Kommunikationspodden.


Ämnen i artikeln:

Karin af Klintberg

Karin af Klintberg är regissören bakom "Tusen år till julafton", årets julkalender i SVT. I säsongsavslutningen av Kommunikationspodden berättar hon om sina tankar när hon fick uppdraget att ta över stafettpinnen.

– Jag är väldigt intresserad av att hoppa ut för stup. Jag tycker aldrig att jag är redo för en uppgift när jag får den, men jag tycker att jag är ganska redo när jag har genomfört den, och så var det väl här också, säger Karin af Klintberg i Kommunikationspodden.

Karin af Klintberg ger även sin syn på kritiken mot årets julkalender, som hon bedömer vara samma som alltid kommer när det handlar om julkalendern – oavsett innehåll.

– Vi har gjort vårt absolut bästa, sedan kan man ju tycka om det eller inte tycka om det. Det jag kan känna mig ganska lugn i är att det är ett jättegott hantverk i den här julkalendern. Vi har gjort fantastiskt noggrann research med historiker. Vi har inte en sked med som inte är korrekt.

Karin af Klintberg har hyllats i åratal för sitt skapande av tv-serier som ”Värsta språket” och ”Historieätarna”. 

Hur landar hon en pitch? Hur leder hon kreativa yrken? Hur skapar hon bra berättelser. Om det och mycket mer berättar Karin af Klintberg i Kommunikationspodden.

Lyssna på hela podden här.

Ämnen i artikeln:

Karin af Klintberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.