Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Hitta.se letar hantverkare

Publicerad: 21 Januari 2011, 10:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Hitta.se punktmarkerar hantverkare i en ny kampanj i radio, print och på webben.


Målet är att få hantverkarna att inse att många av deras potentiella kunder söker efter hantverkare hos hitta.se.

Enligt en undersökning som hitta.se låtit Orvesto genomföra är användarna på söktjänsten dessutom ”mer benägna att renovera sina hem än genomsnittssvensken”.

– Det finns ett stort behov av att hitta hantverkare bland våra användare och det vill vi uppmärksamma hantverkarna om, säger Johan Nordquist, marknadschef på hitta.se.

Företagare som vill öka sin synlighet på hitta.se kan betala för att få synas i någon av de fyra första sponsrade träffarna vid en sökning.

Kampanjen går i radio, som dr-utskick till över 30 000 hantverkare, och i print och webben i Schibstedmedier som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och E24.

Kampanjen är gjord av Masscreation, förutom radioreklamen som produktionsbolaget Hajp ligger bakom. Bizkit är mediebyrå.

Bannern är animerad och visar sökningar på olika typer av hantverkare på hitta.se.

Hitta.se är även huvudsponsor för renoveringsprogrammet ”Rum för en stjärna” som hade premiär i TV3 i måndags.

– Målet med kampanjen är även att få fler renoveringsintresserade att göra sina hantverkssökningar på hitta.se, säger Johan Nordquist.

Vilken sökkategori punktmarkeras nästa gång?

– Det återstår att se, vi börjar med att testa denna kampanj.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.