Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Här är SR:s nya identitet

Publicerad: 11 Maj 2010, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Happy Forsman Bodenfors har tagit fram en ny logotyp för Sveriges Radio. Vad tycker du?


Sveriges Radio släppte i dag sin nya visuella identitet, signerad Happy Forsman Bodenfors.

Bakgrunden till omgörningen är att radiohuset numer kommunicerar hela namnet ”Sveriges Radio”, snarare än "SR". Till exempel bytte man nyligen domännamn, från SR.se till Sverigesradio.se.

– I den digitala medievärld som nu utvecklas är förkortningen SR varken speciellt informationsbärande eller särskiljande. Sveriges Radio säger att vi är ett svenskt bolag och att vi sysslar med radio, säger marknadschefen Rebecka Ioannidis Lindberg i ett pressmeddelande.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.