Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

Bauer ökar med elva tjänster

Publicerad: 17 Mars 2016, 10:13
Uppdaterad: 17 Mars 2016, 10:20

Nu förstärker Bauer Media Group med elva tjänster.


Ämnen i artikeln:

Bauer Media Group

Radiobolaget Bauer Media Group genomför en stor förstärkning på program- och marknadsavdelningarna. En helt ny musikavdelning skapas med totalansvar för samtliga radiostationers musikutbud. Avdelningen kommer att drivas av Rickard Keilor som blir övergripande musikchef för hela Bauer Media i Sverige, tillsammans med Mathias Nilsson Lugoboni, som blir biträdande musikchef.

– Vi bygger två olika team, det ena teamet kommer jobba med musiken till exempel research och strategi och det andra teamet kommer jobba med bara content, vilket då innebär att de inte kommer vara inblandad i musiken, säger Håkan Morland, programdirektör på Bauer Media Group och fortsätter:

– Tidigare har vi jobbat efter en klassisk programchefsmodell där chefen haft flera olika arbetsuppgifter, men det blir omöjligt i längden att göra det bra. Jag tror att det här med multitasking sällan blir framgångsrikt utan det blir ett bättre arbete med specialister. Vi vill med detta stärka vår position mot våra konkurrenter.

På NRJ blir Daillou Axelsson ny programchef tillsammans med Elin Lindberg som blir biträdande programchef. Rekrytering av en ny programchef för Rockklassiker pågår och stationen förstärks dessutom med Oskar Liljeqvist, som blir biträdande programchef. Vinyl kommer i fortsättningen att drivas av Thomas Hansen som blir ny programchef.

På marknadsavdelningen blir Rickard Lindberg övergripande marknadschef för Bauer Medias varumärken. Janne Hartlin blir brand manager för hela Mix Megapol och rekrytering pågår för nya brandmanagers till radiostationerna NRJ, Rockklassiker, The Voice och Vinyl.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bauer Media Group

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev