Bästa veckan för NRJ

Radionätverket NRJ gör sin bästa vecka sedan januari. Men totalt sett tappar radion lyssnare, visar de senaste PPM-siffrorna.

NRJ nådde under vecka 14 en marknadsandel på 14,2 procent av den privata lokalradion. Veckan innan låg stationen på 11,8 procent. Den dagliga räckvidden är därigenom uppe i 588 000 lyssnare.

Ägaren SBS Radio tappar något och hade en andel på 64,7 procent, medan konkurrenten MTG Radio alltså ökar något och hade en marknadsandel på 35,3 procent av den privata lokalradion.

Blandar vi in Sveriges Radio i mixen så ser vi dock att den statliga jätten tar andelar och har under vecka 14 en marknadsandel på 80 procent, vilket kan jämföras med 78,6 procent veckan innan.

SBS Radio går från en marknadsandel på 13,9 procent till 13 procent och MTG Radio minskar från 7,5 till 7,1 procent.

Totalt sett tappar dock radion lyssnare under vecka 14 och har en daglig räckvidd på 5 666 000 lyssnare – att jämföra med 5 733 000 lyssnare veckan dessförinnan.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-04-15 10.59Uppdaterad 2015-12-06 13.49

Dela artikeln: