Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

Ångestpodden får ny sponsor

Lyko går in och storsatsar på en av Sveriges mest populära poddar. "Vi kommer sprida podden i våra egna kanaler samt lägga upp löpande klipp på Youtube".

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Publicerad: 08 April 2016, 04:30
Uppdaterad: 08 April 2016, 06:58

Ämnen i artikeln:

Lyko Hair

–  Det var Alexander Pärleros, vd för "Framgångspodden" som tipsade mig om "Ångestpodden". Det visade sig att vi hade en gemensam syn och ville belysa samma typ frågor, säger grundaren Rickard Lyko.

Med Lykos tagline ”Highlight yourself”, vill de kommunicera ut välvilja till sina kunder genom att inspirera dem till att bli deras bästa jag. Nu ingår de ett samarbete med Ångestpodden och blir en av programmets sponsorer.

– Både jag och podden tänker väldigt entreprenöriellt gällande vårt samarbete, så vi har inte riktigt satt något slutdatum än utan vi får se hur samarbetet utvecklas med tiden, säger Rickard Lyko till Dagens Media.

Skönhetssajten har idag 500 anställda där majoriteten av personalen är unga tjejer. Bolaget jobbar därför aktivt med att bygga upp en bra struktur kring deras välmående.

Ångestpodden som startade för drygt ett år ligger högst upp på Podcasts topplista och har 250 00 lyssnare varje månad.

I avsnitten tar Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg upp frågor kring allt från panikångest till låg självkänsla.

– Det är svårt att ta på det här problemet kring psykisk ohälsa, men jag tycker att "Ångestpodden" gör det väldigt bra. Felet är idealen idag och vi vill inte hamna i den där modehärvan utan göra någonting helt annat, säger grundaren och fortsätter:

– Vi kommer sprida podden i våra egna kanaler samt lägga upp löpande klipp på Youtube, ungefär två stycken i veckan. Sen får vi se hur mycket vi kommer lägga ner på exponeringen. Har därför ingen exakt summa och jag vill inte heller avslöja hur mycket pengar vi investerat i samarbetet.

Ämnen i artikeln:

Lyko Hair

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.