Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

Allra tecknar miljonkontrakt med Bauer Media

Storbanksutmanaren Allra satsar på radio – gör rikstäckande varumärkesbyggande radiokampanj med hög frekvens.


Publicerad 2017-01-27 06:00
Uppdaterad 2017-01-26 16:03

Ämnen i artikeln:

Bauer Media Group

Dela artikeln:

Allra växer så det knakar. 2015 ökade pensions- och försäkringsbolaget vinsten med omkring 150 procent och omsättning landade på drygt 700 miljoner kronor.

I vassen har bolaget sjösatt flera digitala tjänster som nu marknadsföras med en rikstäckande varumärkesbyggande kampanj i Bauer Medias radionätverk.

Kampanjen inleds under februari och går med hög frekvens i Bauers radionätverk, däribland Mix Megapol, NRJ och Rock Klassiker, för sedan att öka succesivt i frekvens under 2017.

Syftet är dels att öka kännedomen om Allras digitala tjänster ”pensionskontrollen” och tandvårdsförsäkring, dels att stärka företagets varumärke.

– Det här är en viktig satsning för oss och vi gör den i ett skede när tjänsterna växer kraftigt i popularitet. 35 000 kunder redan tecknat en tandvårdsförsäkring och fler än 60 000 kunder har använt sig av Pensionskontrollen. Vi hoppas att radiokampanjerna ska bidra ytterligare till att fler får upp ögonen för oss och våra digitala tjänster, säger Alexander Ernstberger, koncernchef Allra i en kommentar.

Produktionsbyrå och partner för radioproduktionen är Dobedai.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.