Radio/podd
Acast till Storbritannien
Publicerad: 17 oktober 2014, 06:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Svenska start-up företaget Acast satsar på den brittiska poddmarknaden.
Ämnen i artikeln:
AcastI våras inttroducerades Acast som en reklamburen mediekanal för svensk poddproduktione.
Nu satsar start-up-företaget i Storbritannien.
– Totalt sker i genomsnitt 10 miljoner podcast-lyssningar i veckan i Storbritannien. Det är en enorm och outnyttjad marknad för annonsörer, säger Måns Ulvestam, vd och medgrundare av Acast i en kommentar.
Fiat, 20th Century Fox och Bose är anslutna som annonsörer i Acast satsningen på Storbritannien. Bland poddproduktionerna – som nu är 60 i Acast brittiska katlaog – finns bland annat landets största fotbollspodcast: The Football Ramble.
I samband med lanseringen släpper Acast en ny version av appen för android och iPhone samt en ny hemsida.