Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

Acast till Storbritannien

Svenska start-up företaget Acast satsar på den brittiska poddmarknaden.


Publicerad 2014-10-17 06:13
Uppdaterad 2015-12-06 12:25

Ämnen i artikeln:

Acast

Dela artikeln:

I våras inttroducerades Acast som en reklamburen mediekanal för svensk poddproduktione.

Nu satsar start-up-företaget i Storbritannien.

– Totalt sker i genomsnitt 10 miljoner podcast-lyssningar i veckan i Storbritannien. Det är en enorm och outnyttjad marknad för annonsörer, säger Måns Ulvestam, vd och medgrundare av Acast i en kommentar.

Fiat, 20th Century Fox och Bose är anslutna som annonsörer i Acast satsningen på Storbritannien. Bland poddproduktionerna – som nu är 60 i Acast brittiska katlaog – finns bland annat landets största fotbollspodcast: The Football Ramble.

I samband med lanseringen släpper Acast en ny version av appen för android och iPhone samt en ny hemsida.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.