Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

Acast till Storbritannien

Publicerad: 17 Oktober 2014, 06:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:25

Svenska start-up företaget Acast satsar på den brittiska poddmarknaden.


Ämnen i artikeln:

Acast

I våras inttroducerades Acast som en reklamburen mediekanal för svensk poddproduktione.

Nu satsar start-up-företaget i Storbritannien.

– Totalt sker i genomsnitt 10 miljoner podcast-lyssningar i veckan i Storbritannien. Det är en enorm och outnyttjad marknad för annonsörer, säger Måns Ulvestam, vd och medgrundare av Acast i en kommentar.

Fiat, 20th Century Fox och Bose är anslutna som annonsörer i Acast satsningen på Storbritannien. Bland poddproduktionerna – som nu är 60 i Acast brittiska katlaog – finns bland annat landets största fotbollspodcast: The Football Ramble.

I samband med lanseringen släpper Acast en ny version av appen för android och iPhone samt en ny hemsida.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Acast

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev