Qviberg och Metro går in i Self made

2017-03-08 10:19 Mikaela Åkerman  
Ash Pournouri, grundare av At Night och mannen bakom Avicii, startar talangtävlingen Self Made och får Mats Qviberg som partner. Foto: At Night

Nyligen förvärvade han Metro. Nu blir finansmannen Mats Qviberg, via investmentbolaget Custos, delägare i Ash Pournouris digitala talangjakt.

Som Dagens Media berättade härom dagen lanserar teamet bakom Avicii, med Ash Pournouri i spetsen, en digital talangtävling för att hitta nästa stora världsstjärna. I ett första skede är tävlingen riktad till nordiska deltagare, men redan senare i år är tanken att tävlingen ska bli global. Finalen av Self made, som tävlingen döpts till, kommer att sändas ihop med Kanal 5.

På onsdagen blev det känt att finansmannen Mats Qviberg, tillsammans med affärsmannen Christen Ager-Hanssen via investmentbolaget Custos, går in som delägare i projektet. Deras nyförvärvade tidning Metro blir exklusiv mediepartner.

– Hela Self made-konceptet ligger helt i linje med hur vi ska utveckla vår mediekoncern. Vi kommer att ligga i framkant i den digitala utvecklingen och vi tror starkt på att gå mot ett livsstilskoncept, kommenterar Metros ordförande tillika Custos vd, Christen Ager-Hanssen affären.

Ash Pournouri säger i en kommentar att målet är att rikta så mycket ljus som möjligt på tävlingens plattform. Förutom på Self mades egna hemsida kommer tävlingen att kunna följas på sociala medier som Instagram, Facebook, Snapchat och Musically.

–Att ha med en mediepartner som visar stort engagemang är helt rätt med tanke på att vi vill att användarna ska få så mycket uppmärksamhet det bara går, säger han och fortsätter:

–Det är många som inte förstår vad vi gör, eller vad vi kan åstadkomma. Vi har samlat på oss väldigt mycket inflytande i det globala medielandskapet, dels genom nätverk men även genom förståelse för hur medieklimatet ser ut med lokal förankring. Det är inte så många från de nordiska länderna som har den erfarenheten.

Mikaela Åkerman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt