Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Premiär för Dagens Media Insikt

Publicerad: 18 oktober 2018, 08:30
Uppdaterad: 18 oktober 2018, 08:30

Missa inte första utgåvan av Dagens Media Insikt. Här är innehållet.


Ambitionen med Dagens Media Insikt är att erbjuda affärsnyttig och relevant journalistik - dessutom publicerar vi varje vecka en analys av en extern skribent. I denna utgåva av Dagens Media Insikt hittar du en text om hur kritisk frågan om transparens egentligen är av Kristina Juhlin, chef för DDS.

Redaktionen gör även nedslag i de stundande årsavtalsförhandlingarna i tv och synar spelbolagens tv-köp. Missa heller inte vår trendrapport från Mipcom.

Dagens Media Insikt är en del av din prenumeration på Dagens Media och kommer ut varje vecka i form av ett analysbrev direkt i inkorgen.

Dagens Media Insikt är en del av en större förändring inom Dagens Media, efter att bolaget köptes av Bonnier Business Media i somras. Magasinet ska hädanefter komma ut en gång per månad, snart lanseras Dagens Media Akademi och inom kort sker en större uppdatering av sajten.

Nyligen tillträdde Fredrik Svedjetun som chefredaktör och ansvarig utgivare för Dagens Media.

Hör gärna av dig med synpunkter och kommentarer!

 

Här är innehållet i Dagens Media Insikt vecka 42

  • Tv-husen höjer priserna - trots minskad räckvidd
  • Kraftig ökning för spel i tv - Kindred nästa fördubblar investeringen
  • Kristina Juhlin: “Fler publicister sluter insynen”
  • Online video-mätningarna fallerar efter GDPR
  • Globala mediebyråpitcher avgjorda i Q3
  • Hetast på Mipcom 2018

Nyfiken på att prova Dagens Media Insikt?

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.