Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Zellout bildar team med Charlotte Kalla

Publicerad: 24 November 2014, 09:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Stöttar skidstjärnan med personliga varumärket.


Skidåkaren Charlotte Kalla har med hjälp av reklambyrån Zellout tagit fram en varumärkesplattform. Bakgrunden till samarbetet är det ökade trycket på henne, bland annat är hon landets fjärde mest omskrivna idrottare.

Förhoppningen med plattformen är att den ska tydliggöra för sponsorer hur hon ser på sig själv och vad hon står för.

– Det är många som vill vara en del av Charlottes varumärke och det kommer att bli fler. Vi har tillsammans med Charlotte definierat hennes personliga varumärkesplattform och den kommer att vara en viktig kompass för befintliga partners och arbetet när hon ska initiera och utveckla samarbeten med nya partners, säger Tommy Lindgren, varumärkesstrateg på Zellout i ett pressmeddelande.

Zellout blir också ett bollplank till Charlotte Kalla vad gäller hennes webbplats och närvaro i sociala medier.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.