söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Xerox väljer Spotlight PR

Publicerad: 27 februari 2012, 08:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Xerox vill inte längre ses som ett företag som bara tillverkar kopiatorer och skrivare. Spotlight PR ska förändra bilden av företaget i Sverige.


MS

Martin Schori


– Vi valde Spotlight främst för deras erfarenheter av liknande uppdrag och för deras insikt kring vår bransch och våra utmaningar, säger Xerox Sveriges pr-ansvarige Stefan Lundin i ett pressmeddelande.

Uppdraget går ut på att hjälpa till att profilera Xerox som ett företag som gör mer än bara skrivare och kopiatorer, då man även erbjuder IT-, HR- och marknadsföringstjänster. Spotlight knep kontot efter en pitch, i konkurrens med ett tiotal andra byråer.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Xerox. Företaget har lyckats vända en tuff marknadssituation men bilden av det gamla Xerox lever kvar hos många. Det ska vi förändra, menar Johan Wetterqvist, delägare på Spotlight, i ett pressmeddelande.

Xerox omsätter runt 150 miljarder kronor globalt. Tidigare arbetade man med Bite på den svenska marknaden.

Arbetsgrupp på Spotlight

Johan Wetterqvist

Per Danielson

Jonathan Stara.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev