Få hela storyn
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 22 mars 2013, 14:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:51
Edenviks kampanj "Designing future cities" för kunden WSP blir belönad med Columbi Ägg.
Ingenjörsfirman WSP tar hem priset för årets reklamkampanj riktad mot offentlig sektor. Kampanjen "Designing future cities" som gjordes i samarbete med byrån Edenvik blir belönad med Columbi Ägg, som delas ut av tidningen Dagens Samhälle.
Juryns motivering:
" Ingenstans i Europa går urbaniseringen lika snabbt som i Sverige. I våra expansiva städer strålar människor, kultur och företag samman. Med en kampanj som förenar estetisk skönhet och modernt samhällsbygge går WSP rakt in de offentliga beslutsfattarnas hjärta."
Kampanjens målgrupp bestod av uppdragsgivare som rör exempelvis mobilitet, byggnader och omvandling av stadsmiljöer.
WSP tog hjälp av sju modedesigners som tolkade nio olika teman med betydelse för framtida städers hållbarhet.
Arbetsgrupp WSP
Siv Axelsson, HR & Communications Director
Jonathan Larsson, Webmaster
Karin Sundberg, Marknadskommunikatör
Magnus Gustafson, Internkommunikation
Nicola Evans, Fotograf
Bridget Kennerley, Global PR
Elizabeth Yesil, Global Communication
Arbetsgrupp Edenvik
Jonas Edenvik, Projektledare
Lena Wikenstål, Produktionsledare
Daniel Edenvik, Digitalt
Ann Brodin, Styling
Stefan Nilsson, Fashion Supervisor
Sebastian Parkkila