Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

WSP-kampanjen tar hem Columbi Ägg

Publicerad: 22 mars 2013, 14:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:51

Edenviks kampanj "Designing future cities" för kunden WSP blir belönad med Columbi Ägg.


Ingenjörsfirman WSP tar hem priset för årets reklamkampanj riktad mot offentlig sektor. Kampanjen "Designing future cities" som gjordes i samarbete med byrån Edenvik blir belönad med Columbi Ägg, som delas ut av tidningen Dagens Samhälle.

Juryns motivering:

" Ingenstans i Europa går urbaniseringen lika snabbt som i Sverige. I våra expansiva städer strålar människor, kultur och företag samman. Med en kampanj som förenar estetisk skönhet och modernt samhällsbygge går WSP rakt in de offentliga beslutsfattarnas hjärta."

Kampanjens målgrupp bestod av uppdragsgivare som rör exempelvis mobilitet, byggnader och omvandling av stadsmiljöer.

WSP tog hjälp av sju modedesigners som tolkade nio olika teman med betydelse för framtida städers hållbarhet.

Arbetsgrupperna:

Arbetsgrupp WSP

Siv Axelsson, HR & Communications Director

Jonathan Larsson, Webmaster

Karin Sundberg, Marknadskommunikatör

Magnus Gustafson, Internkommunikation

Nicola Evans, Fotograf

Bridget Kennerley, Global PR

Elizabeth Yesil, Global Communication

Arbetsgrupp Edenvik

Jonas Edenvik, Projektledare

Lena Wikenstål, Produktionsledare

Daniel Edenvik, Digitalt

Ann Brodin, Styling

Stefan Nilsson, Fashion Supervisor

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.