Westander lägger ned "Hetast i Almedalen"

Patrik Westander.

Pr-byrån Westander väljer att lägga ned priset "Hetast i Almedalen".

Sedan 2007 har pr-byrån Westander delat ut priset "Hetast i Almedalen" under Almedalsveckan. Priset har gått till de aktörer som lyckats bäst med att få ut sina budskap.

Nu väljer Westander att lägga ned priset.

– Man ska sluta när man är på topp. Hetast i Almedalen har sedan lanseringen 2007 blivit Almedalsveckans mest etablerade utmärkelse och vi vill förnya oss, säger Patrik Westander, vd på Westander, i en kommentar.

En jury bestånde av ledamöter från ideella organisationer, media och näringsliv har under åren varit med och utsett vilken aktör som är "Hetat i Almedalen".

– När priset lanserades var Westander en mindre och relativt okänd byrå med stort fokus på Almedalen. I dag har vi ett väl etablerat varumärke och ett betydligt bredare pr-erbjudande, avslutar Patrik Westander.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-02-02 08.32Uppdaterad 2018-04-13 14.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: