Volvos pr-chef slutar

Volvo Lastvagnars pr-chef Per Nilsson slutar och går till Semcon.

På teknikföretaget Semcon får Per Nilsson rollen som kommunikations- och marknadschef och kommer att ingå i koncernledningen.

– Det känns verkligen kul och inspirerande. Semcon är ett spännande företag med kunniga och innovativa människor.  Jag ser fram emot att tillsammans med dem skapa relevant och engagerande kommunikation som kan lyfta varumärket ytterligare, säger Per Nilsson i ett pressmeddelande.

Per Nilsson kommer närmast från positionen som global pr-chef på Volvo Lastvagnar, där han bland annat var involverad i den enorma pr-succén för " Live test series" och i synnerhet Jean-Claude Van Damme-filmen " Epic Split".

– Pers erfarenhet kommer ytterligare stärka Semcon i vårt långsiktiga arbete med att bygga framgångsrik kommunikation. Han har i sina tidigare befattningar visat på kreativitet och mod, vilket är något som kommer att vara viktigt i den varumärkesförflyttning som Semcon står inför, säger Markus Granlund, vd och koncernchef på Semcon, i pressmeddelandet.

Semcon är ett teknikföretag inom ingenjörstjänster och produktinformation. Koncernen finns i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Kina, Ungern, Indien, Spanien och Norge och omsatte 2,7 miljarder kronor 2014.

Publicerad 2015-05-04 08.04Uppdaterad 2015-12-06 12.02

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: