Volvo – varumärket det snackas gott om

Volvo är det varumärke som det pratas mest positivt om i Sverige.

Volvo hamnar på en överlägsen förstaplats när undersökningsföretaget Yougov rankar de varumärken som det pratas om mest i positiva ordalag i sin BrandIndex.

Totalt får Volvo en buzz-poäng på 40,4. Buzz-poängen är nettovärdet av andelen som hört något positivt minus andelen som hört något negativt. På andra plats hamnar Ica, med en poäng på 29.8. Därefter följer Ikea och Michelin.

Flera av de stora mobiltillverkarna, som Apple och Samsung, återfinns också på topp-tio-listan över de som svenskarna pratat mest positivt om under 2015.

Yougov rankar också de varumärken som ökar mest utifrån frågan vilka allmänheten har hört mest positivt om mellan januari och juni 2015 jämfört med samma period 2014.

Där hamnar lågprisflygbolaget Ryanair på förstaplats, följt av Vattenfall och Max.

Se hela listorna här:

 

De varumärken som det pratas mest poitivt om:

 

De varumärken som ökar mest:

Publicerad 2015-08-05 09.05Uppdaterad 2016-08-17 06.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: