Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Volvo tappar kommunikationsdirektör

Publicerad: 21 Mars 2011, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Meetmasters storsatsar på brand experience – rekryterar Volvos kommunikationsdirektör Karin Larsson.


I maj 2010 fick hon uppdraget att leda Volvos nya pr- och marknadsavdelning. Nu står det klart att Karin Larsson lämnar biljätten för att bli affärsområdeschef för pr och kommunikation på Meetmasters.

Syftet med den tunga rekryteringen är att stärka byråns nya satsning med "brand experience".

– Vi startade för sex år sedan, utan någon ambition att bli stor. Branshen vi var i då var event och kommunikation, där vi varit relativt framgångsrika, säger Janne Björge, vd på Meetmasters.

– Men någonting hände. Vi definierade om vår ambition, och har det senaste halvåret börjat jobba med vad vi kallar för brand experience, säger han.

Med "brand experience" menas att man tar ett mer holistiskt grepp om kommunikationen och kopplar samman det man lovar med det man faktiskt gör, säger Janne Björge.

– Någon måste ta ansvaret för att ta den uttalade strategin hela vägen in i kaklet. Det handlar helt enkelt om att sluta snacka och börja göra.

Janne Björge berättar vidare att många rent internationellt redan jobbar "brand experience", men att Meetmasters blir de första i Sverige som har den uttalade amibitonen.

– Vi håller på att rita om kartan för kommunikationsbranschen i Sverige, säger han.

Byrån, som i år väntas omsätta 130 miljoner kronor, har under de senaste två åren dessutom tredubblat sin verksamhet med hela 18 rekryteringar.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.