Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Viral succé för magi-show med Ipad

Publicerad: 27 Mars 2012, 07:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Samtidigt som norrmännen rasar mot Stockholms självutnämning som "The Capital of Scandinavia", gör ett magiframträdande som hyllar Stockholm succé på Youtube.


I klippet använder magikerna Charle Caper och Erik Rosales en rad Ipad-plattor i ett framträdande på fastighetsmässan MIPIM i Cannes, för att göra reklam för Stockholm på uppdrag av Stockholm Business Region.

Sedan klippet lades ut på Youtube i fredags har det setts av närmare en halv miljon personer.

Step2 Communication har producerat framträdandet och Stockholm Business Region är uppdragsgivare.

– Uppdraget var att berätta historien om Stockholm - The Capital of Scandinavia på ett attraktivt, modernt och spännande sätt, vilket jag tycker vi har lyckats med. Det är fantastiskt när det framgår av kommentarerna att man vill flytta till Stockholm efter att ha sett filmen, skriver producenten Bo Forsberg på Step2 Communication i ett mejl till dagensmedia.se.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.