Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Vinet som ska rocka Sverige

Publicerad: 27 Maj 2011, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Vindistributören Ward Wines tar pr-byrån 88 grader till hjälp för att lansera det ”officiella rockvinet” Wines that rock i Sverige.


Wines that rocks viner är inspirerade av rockmusik som "den ultimata bladningen av dessa två världar". Vinerna, med namn som "Rolling Stones Forty Licks Merlot" och "Pink Floyd Dark Side of the Moon Cabernet Sauvignon", lanserades i USA förra året och nu står Sverige på tur som första Europeiska marknad.

I USA marknadsförs vinet med hjälp av klassiska rockattribut, men i Sverige, med hårdare regler kring alkoholreklam, blir pr den viktigaste lanseringskanalen.

– Vi börjar med att informera om att vinet finns, och berätta om den unika bakgrunden. Senare kommer vi investera i annonser i print och på webben, säger Malin Keyser, produktchef på Ward Wines.

I dag finns vinerna enbart i Systembolagets beställningssortiment.

– Förhoppningen är att vinerna ska sälja så bra så att det får plats i det ordinarie sortimentet, säger Malin Keyser.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.