Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

”Vill visa att inget är omöjligt”

Publicerad: 16 November 2010, 13:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Fredrik Hjelmqvist, vd för Pause, sätter en ny standard för skräddarsydda ljudanläggningar. Och hoppas på massiv pr.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Pause Ljud & Bild har märkt en kraftigt stigande efterfrågan på skräddarsydda ljudlösningar – som byggs in på plats i kundernas hem.

För att öka försäljningen ytterligare ska vd:n Fredrik Hjelmqvist nu genomföra en spektakulär pr-kupp tillsammans med sin reklambyrå Åkestam Holst.

– Ingen har provat att installera ett ljudsystem i magen, och flera sade att det var omöjligt. Nu vill vi visa att det omöjliga går, säger Fredrik Hjelmqvist.

Om tio dagar ska han förvandla sig själv till en mänsklig jukebox. Detta genom att svälja ett specialbyggt ljudsystem, en ”Gutpod”.

Via en webbsajt ska vem som helst sedan kunna önska låtar som sedan trådlöst överförs till ”Gutpoden” – i Fredriks mage. Kampanjsajten är även kopplad till Facebook.

Fredrik Hjelmqvist, som tidigare plockat hem ett silverägg för sin kommunikation, verkar tämligen säker på att pr-kuppen kommer att ge stort genomslag.

– Detta känns som en riktig comeback kommunikationsmässigt. Jag känner redan nu att det är jävligt bra. Det ringer hela tiden i telefonen. Jag ska snart bli intervjuad av Sveriges Radio.

Vilka försäljningsmål har ni för kampanjen?

– Jag har inte satt siffror på det, vi är för små för det.

Hur stor är anläggningen som du ska svälja?

– Den är 1,3 centimeter tjock och tre centimeter lång. Vi kommer att koppla upp den till en förstärkare genom att sätta ett stetoskop på min mage. Annars kommer ljudet att bli för lågt.

Vilken låt ska bli den första att spelas i din mage om du själv får önska?

– Fan vad svårt. Det har jag inte tänkt på. Men vilken låt som helst av John Mayer skulle göra mig glad.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.