Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Viktväktarna gör webb-tv med bloggare

Publicerad: 11 april 2016, 12:36
Uppdaterad: 11 april 2016, 12:46

Viktväktarnas nya strategi – mindre viktfokus och mer hälsa.

Ämnen i artikeln:

Spotlight PRViktväktarna

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I Viktväktarnas nya webb-tv-serie ”Karin ger dig kollen” träffar kostexperten Karin Nileskog en rad kända bloggare och lär dem äta mer hälsosamt.

Serien är en del av Viktväktarnas nya strategi där man fokuserar mer på hälsa och livsstil och mindre på enbart viktminskning.

Målet är att förändra bilden av Viktväktarna och bakom kampanjen står Spotlight PR.

– I ”Karin ger dig kollen” har några av bloggarna inte just vikten som problem utan de har andra utmaningar vad gäller sin kost. Det nya ViktVäktarna har ett betydligt mer holistiskt hälsotänk, säger Ulrika Ennen, marknadsdirektör på Viktväktarna, i ett pressmeddelande.

Först ut i webb-tv-serien, som sänds på Viktväktarnas egna Youtube-kanal, är Metro Modes inredningsbloggare Andrea Brodin som nyligen blivit vegetarian.

Utöver webb-tv-serien som kommer med nya avsnitt varannan vecka kommer kampanjen att synas i tv och media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev