Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Viktväktarna gör webb-tv med bloggare

Publicerad: 11 April 2016, 12:36
Uppdaterad: 11 April 2016, 12:46

Viktväktarnas nya strategi – mindre viktfokus och mer hälsa.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PRViktväktarna

I Viktväktarnas nya webb-tv-serie ”Karin ger dig kollen” träffar kostexperten Karin Nileskog en rad kända bloggare och lär dem äta mer hälsosamt.

Serien är en del av Viktväktarnas nya strategi där man fokuserar mer på hälsa och livsstil och mindre på enbart viktminskning.

Målet är att förändra bilden av Viktväktarna och bakom kampanjen står Spotlight PR.

– I ”Karin ger dig kollen” har några av bloggarna inte just vikten som problem utan de har andra utmaningar vad gäller sin kost. Det nya ViktVäktarna har ett betydligt mer holistiskt hälsotänk, säger Ulrika Ennen, marknadsdirektör på Viktväktarna, i ett pressmeddelande.

Först ut i webb-tv-serien, som sänds på Viktväktarnas egna Youtube-kanal, är Metro Modes inredningsbloggare Andrea Brodin som nyligen blivit vegetarian.

Utöver webb-tv-serien som kommer med nya avsnitt varannan vecka kommer kampanjen att synas i tv och media.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spotlight PRViktväktarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.