Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Uppdraget: Tvätta bort huliganstämpeln

Publicerad: 15 Mars 2012, 12:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Hammarby har anlitat pr-byrån Geelmuyden.Kiese. Uppdraget blir att få bort fokus från det negativa – och hjälpa dem att kommunicera med Stockholms makthavare.


Som dagensmedia.se tidigare berättat ska Hammarby Fotboll, efter ett par tuffa år både ekonomiskt och idrottsligt, anlita pr-byrån Geelmuyden.Kiese.

Framför allt kommer byrån jobba med publikservice, arrangörskap och samhällsengagemang.

– I Stockholm är det svårt att få träningstider och sponsorer. Jämfört med hur det är på mindre orter där man är det enda fotbollslaget. Så det ska vi hjälpa dem med. De behöver även hjälp med att kommunicera med politikerna; de vill att makthavarna ska se på dem som den seriös och trevliga klubb de är, säger Geelmuyden.Kieses PA-chef Joakim Kellner till dagensmedia.se.

Vid matcher är det ofta fokus på det negativa och de oroligheter som ibland råder. Geelmuyden.Kiese vill fokusera på det positiva och få fram att 99,9 procent av de som går på match är glada, lugna, trevliga människor.

Byrån och Hammarby kommer inom kort att träffas för att prata om exakt hur de ska gå tillväga, just nu är det bara bestämt att de ska samarbeta. Enligt Joakim Kellner har byrån inte tagit uppdraget för att tjäna pengar.

– Jag kan säga så här: det är väldigt nära pro-bono. Vi gör det eftersom Hammarby gör mycket bra grejer i sitt närområde; för ungdomar och knatteverksamhet. Det vill vi att de ska kunna fortsätta med, och vi vill få tillbaka Hammarby till finhyllan där klubben hör hemma, säger Joakim Kellner på Geelmuyden.Kiese.

Emma Lavesson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.