Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Unibets kampanj får fötter

Publicerad: 12 Juli 2013, 13:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:40

Sedan starten av fotbolls-EM har hatkommentarerna flödat. Nu får näthatarna svar på tal – med hjälp av en Unibetannons.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-EMUnibet

Efter att hatet mot damfotboll diskuterats vitt och brett har spelbolaget Unibets helsidesannons i Sportbladet fått viral spridning.

Annonsen visar det svenska herr- respektive damlandslagets medaljframgångar under de senaste 30 åren.

– Idén är att visa att de svenska damerna de facto rönt flera framgångar än herrarna, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet till Dagens Media.

Bilden på annonsen har bland annat retweetats över 2 300 gånger via fotbollsspelaren Filippa Angeldahls twitterkonto och bilden har delats över 1 300 gånger via Ida Qvarnströms privata Facebooksida. Även Tyreö FF:s har delat bilden på sin Facebooksida, med över 100 likes på sin bild.

– Vi är såklart jätteglada att den uppmärksammas i andra sammanhang än de rent kommersiella, säger Jonas Nilsson.

För utformningen av annonsen står reklambyrån Folket Sthlm.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-EMUnibet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev