Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Unibet i Champions League-offensiv

Till lördagens Champions League-final storsatsar Unibet på bland annat utomhusannonsering, en studio med Glenn Hysén och tv-reklam.

Sebastian Parkkila


Publicerad: 23 Maj 2013, 12:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:44

Ämnen i artikeln:

Unibet

På lördag spelas finalen av den europeiska fotbollstävlingen Champions League. Bayern München möter Borussia Dortmund.

Unibet gör en reklamoffensiv till finalen med bland annat över 14 minuter tv-reklam i TV3, annonsering på 2 600 reklamytor utomhus, annonsering i Dagens Industri och en matchstudio med Glenn Hysén och Tomas Brolin.

Där kommer de att delge sina tankar och tips kring matchen. Glenn Hysén kommer också att twittra om matchen från sitt eget konto under dagen.

– Vi vill visa att vi är den marknadsledande privata aktören. Vi vill visa att vi älskar och har passion för idrott och spel. Att vi kan skapa en Champions League-feststämning i Sverige under hela dagen. Vi som älskar fotboll kommer att ladda upp för den här matchen, säger Håkan Jerner, nordisk chef på Unibet, till Dagens Media.

Han menar att det var en självklar match att göra en liknande satsning på.

– Det är ju årets stora fotbollshöjdpunkt, den största matchen som sker i år om inte det svenska damlandslaget går till EM-final kanske.

Utöver all annonsering kommer matchen att visas på Stureplansskärmen i Stockholm, samtidigt som de som ser den kan Twittra om matchen med en chans att få sina kommentarer synliga på skärmen.

– Vi har en tävling på mobilsidan unibettävling.se. Där ska man tippa slutresultat och matchminut för sista målet, och vem som gör det. Den som tippar rätt får två biljetter till nästa års final. Vi länkar ihop tävlingen med sociala medier via #mittcltips.

Vilka tror du vinner matchen då?

– Jag tror på 2-2, och sen att det blir straffavgörande i år igen. Jag tror att det blir en tät match.

Ämnen i artikeln:

Unibet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.