Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


PR

Ullman satsar på Adwords

Google Adwords används alldeles för lite i pr-sammanhang. Det menar den Stockholmsbaserade byrån Ullman PR som nu anställt en projektledare med huvudansvar för området.


Publicerad 2012-10-24 08:08
Uppdaterad 2015-12-06 14:07

Ämnen i artikeln:

Ullman PR

Dela artikeln:

Det är för att utmana de större byråerna som Ullman PR nu börjar använda sig av Googles annonsprodukt Adwords i sitt pr-arbete.

Tanken är att verktyget ska användas som grund när byrån utformar sina pr-strategier.

Ansvarig för projektet blir Sanna Wallenius Fehrman, som nyligen rekryterats till den nyinrättade tjänsten som juniorkonsult med huvudansvar för Google Adwords.

– Adwords används mest som ett verktyg för att sälja in produkter eller tjänster. Vi vill istället utnyttja tjänsten för att sprida budskap och information. Ett exempel kan vara vid krishantering, vi kan se till att våra kunder hamnar högst upp på Google för att nå ut med sina budskap, precis vid rätt tillfälle, säger hon till dagensmedia.se.

Bland annat ska Ullman PR använda verktyget för att analysera olika målgruppers internetvanor.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.