Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Ullman om brösttröjorna: ”De är häftiga”

Publicerad: 4 Juli 2012, 10:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:17

T-shirtarna som bärs av Ullman PR:s medarbetare har blivit en snackis i Almedalen. Men själv tycker Harald Ullman inte att det är något konstigt med att ha sitt porträtt tryckt på sina medarbetares bröst.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenUllman PRPolitikerveckan

T-shirtarna, som har två spegelvända porträttbilder på Harald Ullman tryckta över brösten, har fått flera Almedalsbesökare som dagensmedia.se talat med att reagera. Pikant i sammanhanget är nämligen att Harald Ullman tidigare fått sin kvinnosyn ifrågasatt. Som lök på laxen är hans anställda dessutom ofta både unga – och snygga – kvinnor.

Dagensmedia.se kontaktade Harald Ullman för reda ut hur tankegångarna gick.

– Jag ska berätta för dig precis hur det gick till. Det vart en av mina medarbetare som fick den här idén men jag sa faktiskt nej. Men när jag kom till Almedalen hade hon tryckt upp dem ändå, säger Harald Ullman till dagensmedia.se.

Han berättar att han omedelbart fattade tycke för de – i somligas ögon – kontroversiella t-shirtarna.

– De var så jäkla häftiga och tjejerna tyckte att t-shirtarna var coola. De ville ha t-shirtarna på sig.

Att t-shirtarna blivit en snackis i Almedalen ser han enbart som positivt.

– Det har blivit bra pr kring dem. Vi är inte heller någon mainstreambyrå utan vill sticka ut på det här sättet.

Du är inte rädd för att framstå som gubbsjuk?

– Jo visst men så fort man sticker ut så är det någon som blir irriterad. Så är det.

Bland Ullman PR:s kunder finns bland annat den sexbrottsmisstänkte Wikileaks-ledaren Julian Assange.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev