Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Ullman modellar för kunden Lycknis

Publicerad: 23 Augusti 2010, 08:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:42

När kunden Lycknis behövde en sur gammal gubbe och en ung fräsch tjej till sin annons hittade Ullman PR modellerna på det egna kontoret.


Ämnen i artikeln:

Ullman PR

Lycknis, internetbokhandel specialiserad på studenlitteratur, ville illustrera sina låga priser och samtidigt utgöra en kontrast till det gamla och trötta.

I briefen förklarar företaget att de till sina annonser behövde en sur gammal bokhandlare och en söt, fräsch tjej som representerar Lycknis.

Harald Ullman, vd på Ullman PR, tittade på sig själv och fann att han absolut skulle kunna vara den sura gubben och att hans anställda pr-konsult, Malin Otterström, skulle bli den perfekta Lycknis-tjejen.

Så, Harald Ullman, har ni startat ett nytt affärsområde? Ullman Agentur?

– Ha ha, ja så kanske man kan säga lite skämtsamt. Men det var nog mer som så att vi inte hittade några modeller tillräckligt snabbt på de befintliga agenturerna som passade. Så då valde vi att ställa upp själva istället, som den lojala byrå vi är.

Du spelar den sura gubben. Så är du det, en sur gubbe alltså?

– He he, jo, det finns väl de som anser det.

Går du vidare med modellkarriären nu?

– Jag tycker jag gör mig bra som modell men jag tror inte att jag vill ha några fler sur gammal gubbe-roller. Däremot kan jag tänka mig att vara ung, viril man istället.

Några speciella företag som du skulle vilja modella för?

– Jag är öppen för alla anbud.

 

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Ullman PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.