Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Två nya kategorier i Spinn

Publicerad: 18 Maj 2010, 11:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Årets upplaga av Spinn har två nya kategorier - men två faller också bort.


Ämnen i artikeln:

SpinnPR

Spinn 2010 genomgår förändringar. För att bredda tävlingen och få fler deltagare till tävlingen har tävlingen två nya kategorier.

"Årets samhällskampanj" belönar en kampanj med offentliga Sverige som uppdragsgivare, såsom kommun, landsting, statligt verk eller myndighet som ökat kunskapen om en företeelse eller ändrat ett beteende bland svenskarna.

"Årets nordiska kampanj" involverar kampanjer för flera marknader i Norden.

Årets konsumentkampanj delas samtidigt upp i två delar. En kategori för större kampanjbudgetar över en miljon samt en kategori för de under miljonen.

– Årets digitala och integrerade kampanj tas bort helt, säger Spinngeneralen Jan Lindow på MS&L och fortsätter:

– Den digitala aspekten finns idag med i alla kampanjer. Det är en kanal bland många andra.

Förra året riktades kritik mot tävlingen, då vissa ansåg att kreativiteten värderades högre än det faktiska resultatet som en kampanj genererade.

– Precis som med många andra stora tävlingar finns det alltid kritik. Men jag tycker att vi tagit till oss av kritiken. Det alltid är bra att titta över bedömningarna, säger Jan Lindow.

Årets kategorier:

Årets business-to-business-kampanj

Årets konsumentkampanj – totalbudget under 1 000 000 SEK

Årets konsumentkampanj – totalbudget över 1 000 000 SEK

Årets word-of-mouth kampanj

Årets Experiential marketingkampanj

Årets nordiska kampanj

Årets samhällsinformationskampanj

Årets rookie

 

Årets jury:

Bodil Eriksson, Apoteket Hjärtat

Micael Dahlen, HHS

Erik Westberg, Dagens Media

Berit Oscarsson, Naturvårdsverket

Raymond mankowitz, McDonalds

Fredrik Johansson, Kreab Gavin Andersson

Joanna Mossberg, Cohn&Wolfe

Kristofer Björkman, MyNewsDesk

Spinn

Spinn 2010 hålls 11 november och nominerarna presenteras 26 oktober. Senast 4 oktober ska man lämnat in sitt bidrag. Förra årets skickades 140 bidrag in till tävlingen, som i år hålls av MS&L.

Christer Lindh

Ämnen i artikeln:

SpinnPR

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.