Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Triwa lanserar anti-rasist klocka med Timbuktu

Publicerad: 9 september 2010, 06:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:08

Triwa lanserar klocka med antirasistiska budskap tillsammans med nätverket Ungdom mot rasism. Ambassadörer för den nya klockan blir kända svenska musiker som Timbuktu och Mange Schmidt.


– Vi hade ett möte med Ungdom mot rasism för ett halvår sedan och då berättade de att många förstagångsväljare röstar på Sverigedemokraterna. Vi vill inte ge oss in i politiken men vi vill ändå ta ställning mot rasism. Då fick vi idén att lansera den här klockan med ett tydligt budskap mot rasism och få en ny typ av spridning, säger Ludvig Scheja, som är kreativ chef på Triwa.

Att få artisterna att ställa upp var inget problem, menar Ludvig Scheja.

– Vi har ett nätverk med artister som vi har arbetat med tidigare. Dessutom brinner många för den här frågan.

Kampanjen heter Triwa tolerance och 400 kronor per såld klocka går till Ungdomar mot rasism. Triwas pr-byrå är modinåkerlind.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev