Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Tre vinstchanser för Ariel

Publicerad: 10 November 2011, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:51

Sverige har sammanlagt 20 nomineringar i pr-tävlingen European Excellence Awards.


Ämnen i artikeln:

CreunaJungIngoStarcomPrimeGraylingGarbergsSaatchi SaatchiMRM StarskyMSL

Svenska byråer har samlat ihop totalt 20 nomineringar i tävlingen European Excellence Awards, arrangerad av den europeiska branschtidningen Communication Director.

Störts vinstchans har Prime med sammanlagt åtta nomineringar.

Byrån har nominerats för kampanjer med Audi, Fortum (tillsammans med Garbergs och Bodén & Co), Alecta, Lagerhaus som fått två nomineringar, Stockholms stad (med Creuna), Marabou (Ingo och Starcom), och tävlar även om utmärkelsen Årets byrå i konkurrens med bland annat Grayling och Edelman.

Svenska Grayling har fått tre nomineringar – för Pricerunner, Surf Academy för Telenor och Kontanten.

Den mest nominerade svenska kampanjen är P&G:s Ariel fashion live shoot med Saatchi & Saatchi, B-Reel och MSL Nordic.

Övriga svenska nominerade byråer är Jung för Volvo-kampanjen Concept you, MRM Starsky för Vattenfall, Dahlheim & Sjöqvist för Merck, Domingo PR för Viasat Sweden och A World Beneath som fått två nomineringar för sitt arbete med Nike i Sverige.

Även grannlandet Norge fick bra utdelning när nomineringarna offentliggjordes i dag, med sammanlagt elva vinstchanser. Bland annat är Trigger Oslo nominerad som Årets nykomling och för kampanjen Anti Sweden jeans.

Vinnarna avslöjas den 8 december i Amsterdam.

Se samtliga nomineringar i European Excellence Awards i dokumentet till höger.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev