Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Tre: Kul att kunna reta upp dem

Publicerad: 12 Mars 2012, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Mobiloperatören Tre är nöjd med att ha provocerat fram en reaktion hos konkurrenten Tele2.


Ämnen i artikeln:

TreTele2

Tre har länge retats med konkurrenterna i sin marknadsföring, där de allt som oftast framställt sig själva som en vinthund och konkurrenterna som lite mindre smidiga jyckar. Tele2 brukar framställas som en basset. Tele2 svarade med en annons där nämnda basset rullar förbi vinthunden på en skateboard.

Nu sluggar de två aktörerna mot varandra i reklamen igen. Tre kör just nu en Bond-influerad kampanj där de tar strid om prispositionen, som Tele2 anser att de äger.

Tele2 svarade med en kampanj där copyn lyder:

”Bara en kan vara billigast. Inte Tre”

Gina Azaric, marknadschef för privatmarknad på Tre skrattar när reklambråket kommer på tal.

– Tre är en utmanare på marknaden och det är kul att vi lyckats reta upp stora Tele2, som är den näst största aktören på marknaden.

Hur ser du på att de faktisk nämner er i sin reklam, om än något förtäckt?

– Det tackar och bugar vi förstås för. Att de gör det är ett bevis på att utmanarpositionen fungerar för oss. 

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

TreTele2

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.