Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Tom Beckman till Dubai Lynx

Publicerad: 4 Januari 2013, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:59

UPPDATERAD. Primes kreative chef Tom Beckman blir juryordförande i pr-kategorin i reklamtävlingen Dubai Lynx.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsDubai LynxPrime PR

Dubai Lynx drivs av E-map, samma bolag som ligger bakom bland annat Cannes Lions och Eurobest. Det är en av de största tävlingarna för Mellanöstern och norra Afrika.

Totalt består Dubai Lynx av 14 kategorier. Tävlingen och festivalen arrangeras 10-13 mars.

– Jag tackade förstås ja när jag fick frågan. Det är mycket som händer i norra Afrika och Mellanöstern som inte bara påverkar samhället i stort, utan också kommunikationen. Så det känns angeläget att träffa personer därifrån och det är också viktigt att följa kommunikationsutvecklingen i alla delar av världen, säger Tom Beckman till dagensmedia.se.

För två år sedan, under den arabiska våren, höll han i ett seminarium under Dubai Lynx och i år ska han hålla ett så kallat ”key note speech”.

– Jag ska försöka fånga en bild av hur branschen utvecklas – tidigare handlade vår bransch om att skapa uppmärksamhet och man utgick från att det fanns en korrelation mellan uppmärksamhet och värde. Nu är förhållandet det motsatta och det handlar om att skapa värde som ger uppmärksamhet.

– Men det handlar inte bara om att stanna där, utan man ska också förtjäna affären, vilket alltid kommer att förknippas med någon form av hållbarhet – och inte bara miljötänk och csr, utan relationer till alla intressenter i samhället.

Vad kan du bidra med i juryn?

– Jag tycker det är viktigt att man verkligen tänker igenom vad som ska premieras och framför allt varför.  Sven-Olof Bodenfors sade det bra när han sade att man ska skapa sig en kommunikativ flytväst – man ska titta på mycket kommunikation inte för att förstå vad som är bra, utan varför det är bra.

Enligt ett pressmeddelande är Prime en av världens mest belönade pr-byråer, med bland annat en toppranking i Cannes Lions både 2010 och 2012.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.